|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
Tråd om Norrlandstravets vara eller icke vara!
Här har jag skapat en tråd där du kan ha dina åsikter om norrlandstravet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
X0 (+7), hammering (+9), SO (+10), Stekel (+50), Sprite (+5) Senast redigerad av uLFStR491 den 2015-07-17 klockan 22:12. Anledning: fel rubriksättning |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
uLFStR491
Är du möjligtvis Vladimir Putin? Eller är det kanske så att Vladimir Putin är din inspirationskälla. Klara du inte av att andras åsikter än dina egna, kan du alltid flytta öster ut. Där klassar man folk med avvikande åsikter, än de av Putin och av ryska staten godkända till utländska agenter. Självklart skall inte Olle eller någon annan pga av sina fria åsikter hänvisas till något undangömt hörn på forumet. Människor förminskas, göms undan, fängslas, torteras och mördas dagligen, i kampen för det fria ordet runt om i världen just nu. Återigen; Jag delar inte din åsikt, men är beredd att dö för din rätt att uttrycka den. Voltaire |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Det här har inte med censur att göra, det har att göra med att alla är trötta på en person som går off topic med samma jävla ämne i nästan varenda travtråd. Jag applåderar initiativet!
|
|
|
|
#4 |
|
Visst. Olle kan vara lite tröttsam med sina kommentarer om detta stup i kvarten, men det kan jag ta. Han tillför forumet med mycket annat så jag kan förbise en sån detalj. Han har ofta bra genomgångar inför omgångarna med utrustningsändringar och dylikt som uppskattas mycket!
Alla har rätt till sin åsikt och så länge det inte bryts några regler så får han posta var fan han vill, strunta i att läsa dom istället om det är så jobbigt. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mikaels (+5) |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Är det inte admins uppgift att plocka bort off topic i trådarna och beivra med varningar efter upprepade off topic-inlägg? Låter som att de släppt travtrådarna helt fria från tips och vettiga diskussioner, till att man istället kan skriva vilken dynga som helst.
Finns en anledning att många väldigt duktiga travspelare inte skriver i tipstrådarna längre och att många inte längre diskuterar och analyserar loppen före start. Det är tydligen roligare, mer givande och lättare att klaga på startpersonalen, kommentera TV12s tjejkommentatorers utseende eller skriva "one-liners" istället för att analysera loppen före start. Det var ett helt annat värde för bara något år sedan att läsa och skriva i travtipstrådarna 10-15 sidor. Nu är det istället 30-40 sidor där endast ett par sidor är givande inlägg medans resterande sidor handlar om traventusiaster som delar med sig av sina oanalyserade tankar vilket är ungefär lika givande som att sätta sig och prata med a-lagarna nere på plattan.
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv Senast redigerad av Sprite den 2015-07-17 klockan 13:02. |
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#8 |
|
Men lägg ner nu! Till TS, känner du dig rolig nu när du startat denna löjliga tråd? Va är detta för nät mobbning. Ingen har tvingat er o läsa hans snack om norrland. O faktum är att de ligger mycket i det han säger. Alla travbanor har sina "pros and cons".
Sjukt löjlig tråd, som att reta o peka ut klassens clown.. Så sjukt omoget Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
doob (+10) |
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Citat:
SO (+10) |
||
|
|
|
|
|
#10 |
|
Har ändrat rubriken till en mer passande rubrik!
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Tråd om Solvallas, Åbys o Jägersros, vara eller icke vara, kanske man också skulle kunna ha
uLFStR491 (+5) |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
...kan berätta att jag är kvar i Umeå, knoppade in en dryg halvtimme igår eftermiddag o vaknade med ett ryck...trodde det skulle gå bra att gå i säng vid tio-tiden, men icke...försökte somna men klockan blev 12, 1 o 2, fanns inget att göra än att ställa in resan
hade någon mer varit med, så hade jag nog ändå gett mig av...men som det blev nu så var det, det enda vettiga...men nästa år så ska jag dit!, helt klart...
|
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Citat:
Hela travsverige skall leva! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5) |
||
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Citat:
Senast redigerad av mikaels den 2015-07-17 klockan 15:40. |
||
|
|
|
|
|
#15 |
|
Återigen, Olle argumenterar från
sifferstudier allt annat oförändrat. Olle kan läsa resultat och balansräkningar, för honom ( och de flesta ) är siffrorna alarmerande och kostnadsmassa måste skäras ner, då travet brottas med sjunkande lönsamhet. Nedläggningar av kostnadskrävande travbanor, är enda lösningen för travsportens fortlevande i framtiden, argumenterar Olle, och visar siffror som inte ljuger som underlag för sina påståenden, fakta. Svårt att argumentera emot honom, från sifferbasis som utgångspunkt. Svagheten i Olles resonemang är att han kört fast i symtomen (siffrorna som visar dålig lönsamhet) och från dessa endast ser en utväg, dvs besparingar. Vidgar man vyerna från siffrorna och försöker förstå varför travet hamnat i ekonomisk limbo. Finner ivf jag snabbt 3 grundproblem. 1) Staten är en svag och diffus ägare. Politiskt tillsatta utan kunskap, skall rekrytera rätt profil till att leda ett statligt spelmonopol. 2) Ett statligt bolags oförmåga och senfärdighet att agera när tillsatt styrelse, inte lyckas leverera. Väldigt snabbt visade det sig att den rekryterade ledningen inom ATG inte håller måttet, då de misslyckas totalt med att attrahera ny spelare (kunder), omsättningen och lönsamheten fortsätter att sjunka. Trots detta sitter ledningen kvar, vilket hade varit otänkbart om ATG varit i privat ägo, med tydlig ägare. 3). Avsaknaden av strategi och problemförståelse hos ägare (staten) och tillsatt styrelse (Skarplöth & Co). Jag förstår att Handen-bon Skarplöth har ca 3 miljoner skäl årligen att klamra sig fast vid sin post. Hans bulletiner om hur problemen skall lösas ligger alltid i framtiden, vill vinna tid, klamra sig fast ett år till, samt att orsakerna till problemen är de utländska privata spel- bolagen. Alltså ingen skugga över styrelsen. Kan bara inte fatta hur någon kan köpa dessa dåliga ursäkter till att bolaget inte lyckas leverera. Med rätt ledning, en grundlig problem- förståelse och uttänkt strategi. Skulle varje kontaktyta (travbana, ombud, travstall med travhästar, hästägare och travspelare), ses som en potentiell guldgruva och att det viktigaste av allt skulle vara att rätt personer (entreprenörer) skulle vårda, utveckla och bryta, denna gruva (kontaktyta), så att det blev ett ymnighetshorn. Enl mig missar Olle, att varje missad kontaktyta, är en långsiktig katastrof för travet och dess långsiktiga lönsamhet. Ingen från det privata näringslivet hade missat, att göra allt för att utveckla och skörda dessa fantastiska möjligheter varje kontaktyta för travet ger. Jajjan |
|
|
|
|
|
|
|